Procedura TAX FREE pozwala turystom przebywającym w Polsce na uniknięcie podwójnego opodatkowania. Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa pracują nad wprowadzeniem zmian dla przedsiębiorców działających w systemie zwrotu VAT podróżnym polegających na odejściu od papierowej wersji procedury i zastąpienie jej elektronicznym systemem ewidencji.
Tax Free to system zwrotu podatku VAT podróżnym, którzy nie mają stałego miejsca zamieszkania na terytorium UE. Warunkiem skorzystania z procedury jest konieczność wywiezienia towaru poza UE – towar nie może zostać skonsumowany na terenie UE oraz sposób wywozu towaru z UE.
Otrzymanie zwrotu możliwe jest w przypadku, gdy wywóz towaru poza terytorium UE nastąpi nie później niż w ostatnim dniu trzeciego miesiąca następującego po miesiącu, w którym podróżny dokonał zakupu. Minimalna wartość zakupionych towarów na jednym dokumencie - paragonie to 200 zł. Podstawą do otrzymania zwrotu jest dokument wydany przez sprzedawcę (zawierający paragon) ze stemplem urzędu celnego.
Kto jest uprawniony do zwrotu podatku podróżnym?
Sprzedawca, który chce stać się podmiotem uprawionym do zwrotu podatku VAT podróżnym musi spełnić szereg warunków:
obroty za poprzedni rok podatkowy wyniosły powyżej 400 000 zł,
jest czynnym podatnikiem VAT,
rejestruje sprzedaż przy zastosowaniu kasy rejestrującej,
poinformował naczelnika urzędu skarbowego, że jest sprzedawcą,
zapewnia podróżnym pisemną informację o zasadach zwrotu podatku w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim,
oznacza punkty sprzedaży znakiem informującym podróżnych o możliwości zakupu w tych punktach towarów, od których przysługuje zwrot podatku,
poinformował naczelnika urzędu skarbowego o miejscu, gdzie podróżny dokonujący u nich zakupu towarów może odebrać podatek, oraz z kim mają zawarte umowy o zwrot podatku (sprzedawca jest zobowiązany do przedłożenia kopii tych umów).
Istnieje również możliwość zastosowania przez sprzedawcę 0% stawki VAT w przypadku:
spełniania warunków opisanych powyżej,
przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy sprzedawca otrzymał dokument, na którym urząd celny potwierdził wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej,
sprzedawca posiada dokumenty, określone odrębnymi przepisami, potwierdzające dokonanie zwrotu kwoty tego podatku — w przypadku gdy zwrot podatku został dokonany w formie polecenia przelewu, czeku rozrachunkowego lub karty płatniczej.
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
Od 1 stycznia 2022 roku wszyscy sprzedawcy w systemie zwrotu podatku VAT podróżnym, będą mieli obowiązek wystawiania dokumentów TAX FREE w formie elektronicznej. Krajowa Administracja Skarbowa uruchomi na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) nowe narzędzie pozwalające na ewidencję i rejestrację wszystkich transakcji objętych TAX FREE. Przedsiębiorca po rejestracji wskaże miejsca, w których będzie dokonywał sprzedaży i zwrotu podatku w systemie zwrotu podatku VAT podróżnym. Rejestracja na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) będzie możliwa od 1 lipca 2021 roku.
Wprowadzony zostanie również obowiązek stosowania kas online. Dotyczyć on będzie zarówno tych sprzedawców, którzy sprzedają już towary w procedurze TAX FREE, jak i tych którzy zamierzają dopiero dołączyć do systemu. Jednym z warunków pomyślnej rejestracji w PUESC będzie wskazanie używanej przez sprzedającego kasy fiskalnej online.
Nowa procedura od strony konsumenckiej zakłada otrzymanie przez podróżnego dokumentu elektronicznego od sprzedawcy (na aplikację mobilną lub e-mail). Po otrzymaniu dokumentu oraz towaru, który zakupił w Polsce i wywozi poza teren UE, udaje się za granicę, gdzie uzyskuje potwierdzenie wywozu towaru w formie elektronicznej. Elektroniczne potwierdzenie oznacza możliwość otrzymania zwrotu VAT przez podróżnego. Sprzedawca, który dokonał transakcji będzie mógł zwrócić pieniądze na konto lub kartę kupującego.
Super system. Dział serwisowy pomagał w dostosowaniu systemu dla moich potrzeb pod Firmę Angielską. Jestem zachwycony.
Bardzo intuicyjny oraz łatwy w obsłudze program. Rewelacyjna jest możliwość importowania dokumentów do biura rachunkowego.
Bardzo prosty i przyjazny interfejs. I co najważniejsze wszystko jest online.
Prosty w obsłudze, wszędzie dostępny. Posiada wszystkie niezbędne funkcje do prowadzenia firmy. Wystawiaj, pobieraj, wysyłaj, generuj - wszystko po jednym kliknięciu jest w systemie Bizin.pl. Intuicyjny interfejs pozwala w łatwy sposób zadbać o dokumenty w firmie.
Polecam Bizin.pl. My używamy go jako narzędzie dla mobilnego przedstawiciela i sprawdza się. Często są wprowadzane zmiany na prośbę użytkownika - co jest bardzo pomocne :)
Prosty, łatwy i przyjazny system z dostępem z każdego urządzenia (telefon, tablet, komputer). Nie martwię się o przechowywanie danych.
48 455
zadowolonych klientów
Drogi Użytkowniku,
nasza strona korzysta z plików cookies. Kontynuując przeglądanie, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki,
wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na Twoim urządzeniu oraz przekazywanie ich naszym partnerom technologicznym:
Google
i
Facebook w celu prezentowania
reklam spersonalizowanych. Więcej informacji na temat plików cookies
oraz polityki prywatności w serwisach Bizin.