Nasza strona korzysta z plików cookies Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.
Polityka prywatności | Więcej informacji na temat plików cookies
System do faktur i magazynu
spróbuj i po miesiącu zdecyduj czy chcesz kontynuować
Prowadząc własną firmę może zdarzyć się sytuacja, w której zaginie lub ulegnie zniszczeniu faktura dokumentująca zakup towarów bądź wykonanie usługi. W takiej sytuacji podatnik może zgłosić się do sprzedawcy w celu wystawienia duplikatu faktury. Wszystkie niezbędne informacje na temat wystawiania duplikatu faktury przedstawiamy w dzisiejszym artykule w Bizin.pl
Zgodnie z ustawą o VAT, gdy faktura ulegnie zniszczeniu lub zaginie, podatnik lub osoba trzecia, upoważniona przez niego do wystawiania faktur, może wystawić ponownie fakturę. Taki dokument wówczas traktowany jest na równi z pierwotną fakturą.
Sprzedawca ma obowiązek wystawić duplikat faktury za każdym razem, gdy z takim wnioskiem wystąpi do niego kontrahent. Nie zostało określone jak powinien wyglądać taki wniosek - przyjmuje się, że wnioskiem jest każda prośba wystosowana przez nabywcę zarówno na piśmie, elektronicznie lub przez telefon.
Duplikat faktury – obowiązkowe dane
Dane zawarte na duplikacie faktury muszą być takie same jak te, które znajdowały na fakturze pierwotnej. Dodatkowym elementem, który może zostać zawarty na dokumencie jest adnotacja “Duplikat” oraz data jego wystawienia.
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
Odliczenia podatku VAT dokonuje się w rozliczeniu za okres, w którym u sprzedawcy powstał obowiązek podatkowy, nie wcześniej jednak niż w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę lub w jednym z dwóch kolejnych okresów rozliczeniowych.
W sytuacji gdy przedsiębiorca odliczył VAT z faktury źródłowej duplikat będzie stanowić jedynie potwierdzenie zaksięgowanej transakcji, który należy przechowywać wraz z dokumentacją księgową. Dokument nie powinien zostać ponownie wykazany w rejestrze VAT.
Jeżeli przedsiębiorca w ogóle nie otrzymał faktury, a tym samym nie odliczył podatku VAT, wówczas otrzymany duplikat będzie stanowił podstawę do odliczenia podatku w okresie jej otrzymania lub w jednym z trzech kolejnych okresów rozliczeniowych (rozliczenie miesięczne) lub dwóch kolejnych okresów rozliczeniowych (rozliczenie kwartalne).
Jeżeli natomiast podatnik był w posiadaniu faktury pierwotnej, a następnie dokument zaginął lub uległ zniszczeniu to otrzymanie duplikatu nie spowoduje ponownego prawa do odliczenia VAT.
Koszty uzyskania przychodów a duplikat faktury
W przypadku gdy przedsiębiorca nie otrzymał faktury źródłowej, wówczas momentem poniesienia kosztu jest data wystawienia duplikatu faktury. Bowiem w tej sytuacji jest to dokument, uprawniający do zaliczenia wydatku w kosztach podatkowych.
Analogicznie wygląda sytuacja, gdy podatnik zdążył ująć w kosztach uzyskania przychodów. W takim przypadku, duplikat faktury stanowi jedynie potwierdzenie zawartej transakcji, który należy przechowywać wraz z dokumentacją księgową.
Duplikat faktury za lata poprzednie
Jeżeli koszt dokumentowany za pomocą duplikatu dotyczy ubiegłego roku podatkowego, konieczne wówczas będzie ujęcie kosztu w roku, w którym powinna zostać faktura pierwotna pod warunkiem, że przedsiębiorca nie ujął wcześniej kosztu na podstawie faktury źródłowej. Jeżeli została już za ten okres złożona w US deklaracja roczna, konieczne będzie sporządzenie korekty.
Widać, że system dynamicznie się zmienia i obrasta w coraz to nowe funkcjonalności zachowując przejrzysty i czytelny interfejs. Zrezygnowaliśmy z tradycyjnego programu do fakturowania i nie żałujemy decyzji.
System posiada przyjazny i intuicyjny interfejs co sprawia, że jego obsługa jest bardzo prosta. Za niewygórowaną cenę mam dostęp do swoich faktur z każdego miejsca.
Wiele rozbudowanych funkcjonalności oraz dostęp z każdego miejsca i o każdej porze – super.
Prosty w obsłudze, wszędzie dostępny. Posiada wszystkie niezbędne funkcje do prowadzenia firmy. Wystawiaj, pobieraj, wysyłaj, generuj - wszystko po jednym kliknięciu jest w systemie Bizin.pl. Intuicyjny interfejs pozwala w łatwy sposób zadbać o dokumenty w firmie.
Prosty, łatwy i przyjazny system z dostępem z każdego urządzenia (telefon, tablet, komputer). Nie martwię się o przechowywanie danych.
Bardzo prosty i przyjazny interfejs. I co najważniejsze wszystko jest online.
45 395
zadowolonych klientów
Nasza strona korzysta z plików cookies
Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatności | Więcej informacji na temat plików cookies