W praktyce, przedsiębiorcy bardzo często korygują swoje zakupy. Powodem może być zwykła pomyłka, zwrot niesprzedanego towaru lub trudne wcześniej do przewidzenia zdarzenia. Taki dokument ma wpływ na stan magazynowy w czasie oraz może korygować wartość towaru.
System BizIn umożliwia wprowadzenie takich dokumentów i ewidencje zmian jakie one wnoszą.
Wprowadzenie faktury korygującej zakup do systemu - krok po kroku
W pierwszej kolejności powinniśmy odnaleźć fakturę zakupu, którą chcemy skorygować: "Menu" -> "Dokumenty kosztowe" -> "Rejestr kosztów". Następnie po przejściu do widoku "Specyfikacja dokumentu", klikamy w przycisk "powiązania".
Wyświetli się okno: "kreator wystawiania korekty", w którym należy wypełnić pola zgodnie otrzymanym dokumentem
Po kliknięciu przycisku "Wygeneruj nowy dokument powiązany" pojawi nam się widok edycji dokumentu, w którym możemy zmieniać poszczególne pozycje na dokumencie klikając w ikonki edycji.
Po kliknięciu w ikonkę powinien pojawić się widok: "Korekta zakupionej pozycji", w którym możemy edytować ilość, stawkę oraz ceny.
W prezentowanym przykładzie zmianie uległa ilość z 10 sztuk na 5. Oznacza to, korektę o -5 na magazynie. System automatycznie wyliczy wszystkie niezbędne wartości i po zapisaniu formularza dokument będzie skorygowany, a stan na magazynie pomniejszony o 5 sztuk.
Widok magazynu po wprowadzeniu dokumentu: