Propozycja

Czy mogę wysyłać efaktury z własnego konta email?

W systemie Bizin można wysyłać dokumenty do naszych kontrahentów bezpośrednio z systemu. Domyślnie system korzysta z wbudowanej poczty i nie wymaga żadnej konfiguracji ze strony użytkownika. Jeśli natomiast chcemy do tego celu wykorzystać własną skrzynkę pocztową można wykonać konfigurację to umożliwiającą.

Aktywowanie własnej skrzynki pocztowej

Aby wykonać taką konfigurację należy przejść w systemie do miejsca: "Moje konto" -> "Konfiguracja". Następnie w grupie "Komunikacja" wybieramy opcję: "TAK - SMTP" dla parametru "Wysyłaj dokumenty i informacje z własnej skrzynki pocztowej"

Własna poczta

Po zaznaczeniu koniecznie należy wypełnić poniższe pola zaczynające się od SMTP. W zależności od dostawcy poczty parametry te różnią się. Najlepszą drogą dowiedzenia się jak prawidłowo wypełnić formularz jest kontakt z administratorem swojej poczty.

Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych skrzynek pocztowych wraz z ich konfiguracją do współpracy z zewnętrznym systemem pocztowym.

Konfiguracja poczty Gmail

W tym przypadku dla parametru: "Wysyłaj dokumenty i informacje z własnej skrzynki pocztowej" wybieramy opcję:  "TAK - GMAIL"

Gmail w Bizin

Następnie klikamy w ikonę Gmail.

Po kliknięciu TAK zostaniemy przekierowani na stronę Google i będziemy poproszeni o wskazanie konta którym chcemy się autoryzować.

Autoryzacja google w Bizin

Po wskazaniu konta pojawi się ekran zgody na logowanie w aplikacji na którym należy wcisnąć przycisk: Dalej

Bizin - google ekran zgody

Następnie pojawi się najważniejsza część. Należy przyznać aplikacji Bizin uprawnienia do wysyłania e-maili w Twoim imieniu. Koniecznie należy zaznaczyć tą opcję i wcisnąć przycisk: Dalej

Bizin - dostęp do gmail

To powinno zakończyć cały proces i powinieneś zostać przekierowany z powrotem na stronę Bizin z komunikatem jak pokazany na zdjęciu poniżej.

Gmail w Bizin - sukces

Dodatkowo do pola konfiguracyjnego: "GMAIL - adres e-mail użytkownika google" powinien zostać automatycznie dodany twój adres email. To kończy cały proces.

Od teraz możesz wysyłać faktury, ponaglenia, noty itp. z własnego konta w usłudze Gmai.

Konfiguracja poczty WP

Jeżeli pomimo poprawnej konfiguracji poczty dostajemy komunikat: Failed to authenticate on SMTP server with username moja_skrzynka_pocztowa@wp.pl using 2 possible authenticators należy sprawdzić czy nie jest wyłączony dostęp do skrzynki za pomocą programów pocztowych.

W tym celu należy wejść na stronę: https://poczta.wp.pl, wybrać zakładkę: "Opcję" a następnie w zakładce: "Ogólne" i grupie: "Programy pocztowe" włączyć opcje: "Dostęp przez IMAP"

Przydatne linki:

Opinie naszych klientów

49 442
zadowolonych
klientów

BizIn.pl