
Integracja Bizin (systemu do fakturowania i magazynu) z Allegro umożliwia między innymi:
- wystawianie faktur z produktem oraz kosztami wysyłki (możliwość pobierania towaru bezpośrednio z magazynu),
- wystawianie paragonu jeśli klient nie życzy sobie faktury,
- wysłanie faktur do klienta poprzez system Allegro,
- wybieranie znacznika / serii numeracji jaka ma zostać przypisana do dokumentu,
- pobranie formy płatności,
- powiązanie faktury w systemie Bizin z zamówieniem w Allegro,
- pobranie listy zamówień przypisanych do konta,
- wyświetlanie pełnych informacji o zamówieniu wraz z danymi o kupującym, czy chce fakturę, statusie, zamówionym produkcie lub produktach, wartości itp.,
- zmianę statusu zamówienia w Allegro,
- wysyłanie informacji o zmianie statusu zamówienia,
- odczytywanie i dodawanie do Allegro numer listu przewozowego dla danego zamówienia,
- wysyłanie mail z informacją o zmianie statusu do klienta.
Wprowadzenie
Bizin - program do faktur i magazynu jest nowoczesnym systemem udostępniającym wiele przydatnych integracji z istniejącymi na rynku dostawcami usług dla biznesu. Jedną z nich jest darmowa integracja z systemem Allegro.
Dynamiczny rozwój branży e-commerce i ewolucja przyzwyczajeń klientów sprawiają, że obecnie sprzedaż online zyskuje na popularności. Aby dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów w Internecie warto wykorzystać niezwykły potencjał platformy sprzedażowej Allegro. Allegro to obecnie największa platforma sprzedażowa online w Polsce, która nieustannie się rozwija i wprowadza rewolucyjne zmiany na wielu płaszczyznach równocześnie.
Aby dostosować się do nowych zasad i wykorzystać maksymalnie wszelkie nowinki, usprawniające sprzedaż na Allegro wdrożyliśmy w systemie Bizin pełną integracje portalu. Nasze rozwiązanie daje wiele możliwości i nie ukrywamy, że jest doskonałym narzędziem do zażądania zamówieniami z tego kanału sprzedaży.
UWAGA: Nasza integracja nie wymaga dodatkowych opłat. Wystarczy opłacony abonament Premium.
Poniżej przedstawiamy instrukcję krok po kroku jak poprawnie wykonać połączenie konta w Allegro z kontem w Bizin.
Rejestracja nowej aplikacji w Allegro
Po zalogowaniu do konta Allegro należy wywołać link https://apps.developer.allegro.pl/ a następnie kliknąć w przycisk: "ZAREJESTRUJ NOWĄ APLIKACJĘ". Następnie wypełniamy formularz zgodnie ze screenem poniżej:
Uwaga: Proszę zwrócić szczególną uwagę na adres URL do przekierowania, który należy przepisać bez błędu: https://system.bizin.pl/allegroCallback.php
Po dodaniu powinna pojawić się na liście zarządzanych aplikacji w "Allegro Developer Apps" nowa aplikacja o nazwie: Bizin.pl
Minimalne wymagane uprawnienia do działania integracji pokazane są na obrazie poniżej
Najlepszy program do fakturowania!
- Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
- Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
- Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
- Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Rejestracja integracji w Bizin
Spisujemy wartości z kolumn: "Client ID" oraz "Client Secret". Następnie logujemy się do systemu Bizin i przechodzimy do miejsca: "moje konto => Konfiguracja => Dodatki i integracje". Po kliknięciu przycisku:
Powinien pojawić się widok ustawień aplikacji z formatką do wpisania wcześniej zapisanych danych.
Po wpisaniu danych oraz kliknięciu w przycisk "Zapisz ustawienia aplikacji Allegro" pojawi się ekran jak poniżej.
Ostatnią czynnością jaką należy wykonać jest kliknięcie w przycisk: "Zaloguj aplikację Bizin w Allegro". Poprawnie wykonana czynność powinna zakończyć się przekierowaniem na stronę główną systemu Bizin, co kończy procedurę rejestracji
Konfiguracja pluginu
Po wykonanej poprawnie rejestracji możemy skonfigurować działanie pluginu. W tym celu przechodzimy w miejsce: "moje konto => Konfiguracja => Dodatki i integracje" i klikamy w zakładkę: "Ustawienia aplikacji".
Pola do ustawienia:
- Nazwa sklepu - W przypadku gdy mamy skonfigurowane w Bizin kilka sklepów każdy z nich może mieć przypisaną inną nazwę. Pomaga to w wyborze właściwego kontekstu pracy.
- Stawka VAT - ponieważ na Allegro podaje się jedynie kwoty brutto bez stawki VAT, konieczne jest wskazanie domyślnej stawki jaka zostanie podana na wystawionych do zamówienia dokumentach
- Znacznik na dokumencie - dokumenty mogą być automatycznie oznaczane znacznikiem z systemu. Więcej na ten temat tu
- Sugeruj wysyłkę faktury - podczas wystawiania dokumentu sprzedaży do zamówienia pojawia się okno z pytaniem czy przesłać wystawiony dokument do Allegro. Domyślnie będzie zaznaczona wybrana w tym miejscu opcja.
- Wyszukiwanie pozycji - na allegro w wystawianej aukcji można oznaczyć towar numerami: EAN lub produktu. Na ich podstawie można podczas wystawiania faktur wyszukiwać towar z magazynu i dodawać go do dokumentu. Daje to możliwość synchronizacji towaru na magazynie ze sprzedażą. UWAGA: Jeśli nie automat nie znajdzie towaru doda pozycję jako: "dowolny wpis".
- Data dost. / wyk. usługi - można wybrać jaka ma być data na wystawionym do zamówienia dokumencie. Możliwości: "aktualna" lub "z zamówienia"
Praca z pluginem
Po poprawnej konfiguracji możemy przejść do realizacji zamówień. W tym celu należy przejść w miejsce: "Menu => Sprzedaż => Wystaw dokument" a następnie klikamy w zakładkę: "Import"
Następnie klikamy w logo: "allegro"
Przejście do widoku zamówienia odbywa się po kliknięciu w identyfikator wybranego zamówienia.
W tym widoku możemy wystawić dowolny dokument sprzedaży jaki jest dostępny dla danego typu podmiotu oraz przesłać go do Allegro.
W tym samym miejscu możemy również zmienić status zamówienia w systemie Allegro klikając w przycisk aktualnego statusu.
W tym samym miejscu możemy klikać w przycisk: "List przewozowy" dodać do zamówienia numer przesyłki oraz wysłać go do Allegro
Po poprawnym wystawieniu dokumentu na liście: "Menu => "Sprzedaż => Rejestr sprzedaży"
Praca z wieloma sklepami / kontami
Nasza integracja umożliwia w prosty sposób skonfigurowanie nieograniczonej ilości sklepów z systemu Allegro. Dzięki możliwości jakie daje system można dodać a następnie skonfigurować wiele kont. Wybór kontekstu pracy z kontem następuje poprzez wybranie z listy.
Zobacz także
Tagi artykułu
Opinie naszych klientów
Profesjonalny system. Szczerze polecam.
Bardzo prosty i przyjazny interfejs. I co najważniejsze wszystko jest online.
Polecam Bizin.pl. My używamy go jako narzędzie dla mobilnego przedstawiciela i sprawdza się. Często są wprowadzane zmiany na prośbę użytkownika - co jest bardzo pomocne :)
System działa intuicyjnie i niezawodnie. Praca na nim to czysta przyjemność.
Super system. Dział serwisowy pomagał w dostosowaniu systemu dla moich potrzeb pod Firmę Angielską. Jestem zachwycony.
Prosty w obsłudze, wszędzie dostępny. Posiada wszystkie niezbędne funkcje do prowadzenia firmy. Wystawiaj, pobieraj, wysyłaj, generuj - wszystko po jednym kliknięciu jest w systemie Bizin.pl. Intuicyjny interfejs pozwala w łatwy sposób zadbać o dokumenty w firmie.
46 588
zadowolonych
klientów
Zobacz także
Tagi artykułu
Opinie naszych klientów






Profesjonalny system. Szczerze polecam.






Bardzo prosty i przyjazny interfejs. I co najważniejsze wszystko jest online.






Polecam Bizin.pl. My używamy go jako narzędzie dla mobilnego przedstawiciela i sprawdza się. Często są wprowadzane zmiany na prośbę użytkownika - co jest bardzo pomocne :)






System działa intuicyjnie i niezawodnie. Praca na nim to czysta przyjemność.






Super system. Dział serwisowy pomagał w dostosowaniu systemu dla moich potrzeb pod Firmę Angielską. Jestem zachwycony.






Prosty w obsłudze, wszędzie dostępny. Posiada wszystkie niezbędne funkcje do prowadzenia firmy. Wystawiaj, pobieraj, wysyłaj, generuj - wszystko po jednym kliknięciu jest w systemie Bizin.pl. Intuicyjny interfejs pozwala w łatwy sposób zadbać o dokumenty w firmie.
46 588
zadowolonych
klientów
