Integracja Bizin.pl z pluginem WooCommerce w WordPress
WooCommmerce to wtyczka e-commerce zbudowana w celu bezproblemowej integracji z WordPress. Jej głównym zadaniem jest przekształcenie strony opartej o WordPress w sklep internetowy. Dzięki wdrożeniu integracji klienci Bizin którzy prowadzą handel internetowy będą mogli z poziomu platformy sklepu internetowego wystawiać dokumenty typu proforma oraz faktury. Dzięki użyciu API systemu BizIn i pobieraniu z niego danych dotyczących ustawień konta można dokonać ustawień specyficznych dla ustawień firmy np. typy tworzonych dokumentów, oznakowanie dokumentu, wybór konta bankowego czy innych danych służących jak największej optymalizacji i szybkości działania procesu generowania dokumentów.
Wtyczka integracji z systemem Bizin.pl posiada unikatową nazwę bizin-invoices i taki katalog obecny w systemie umożliwia automatyczną identyfikację przez system zarządzania wtyczkami. Wtyczkę rozpakowujemy w katalogu wp-contant/plugins lub wypakowane wcześniej pliki pluginu czyli cały katalog bizin-invoices kopiujemy do lokalizacji wp-contant/plugins. Po umieszczeniu plików pluginu przechodzimy do zakładki wtyczki i szukamy możliwej do instalacji wtyczki Faktury Bizin.
lub wersja beta do najnowszych wersji sklepu od 8.9.1:
Po wykryciu w platformie WordPress plików wtyczki bizin-invoices jest on dostępny na liście "Menu > Wtyczki". Należy wyszukać wtyczkę BizIn Invoices i kliknąć przycisk "Włącz".
Nastąpi uruchomienie procesu instalacji pluginu w skład którego wchodzą utworzenie tabeli w bazie danych oraz przygotowanie zmiennych konfiguracyjnych z domyślnymi wartościami.
Po instalacji wtyczki utworzone zostaną dodatkowe elementy menu które umożliwiają zarządzanie listą utworzonych Faktur - Lista faktur oraz konfiguracją - Ustawienia.
Konfiguracja połączenia z API
Ustawienia parametrów połączenia wtyczki z API BizIn należy dokonać na stronie konfiguracji modułu. W tym celu przechodzimy do zakładki „Faktury-Bizin > Ustawienia” i wybieramy kartę „Ustawienia połączenia”. W formularzu uzupełniamy wszystkie pola na podstawie danych z systemu Bizin.pl dostępnych pod linkiem: https://system.bizin.pl/index.html?menu=53
Po poprawnym wprowadzeniu danych należy kliknąć przycisk „Zapisz". Jeśli dane połączenia są poprawne otrzymamy komunikat:
Jeśli połączenie z API systemu Bizin.pl jest poprawne można przejść do konfiguracji ustawień fakturowania i ustawień magazynu. Do konfiguracji tych ustawień wymagane jest pobranie danych z systemu BizIn zatem przy błędnej konfiguracji połączenia nie można ustawiać parametrów w kolejnych kartach, wystąpi komunikat:
Ustawienia fakturowania
Ustawienia parametrów pracy wtyczki z API BizIn dokonuje się na stronie konfiguracji dostępnej z menu „Faktury-Bizin => Ustawienia => Ustawienia fakturowania”. W oknie tym dostępnych jest szereg ustawień które możemy dopasować do własnych potrzeb.
Ustawienia metod płatności
W sekcji ustawień metod płatności na dokumencie wskazujemy jaka metoda płatności z systemu Woocommerce odpowiada metodzie płatności systemu Bizin.
Ustawienie typów dokumentów płatności
Ustawienie typu dokumentów płatności służy przyporządkowaniu metody płatności z Woocommerce do typu dokumentu który będzie generowany. Plugin prezentuje wszystkie dostępne w Woocommerce metody płatności oraz wczytuje wszystkie zdefiniowane dla konta Bizin typy dokumentów.
Ustawienia magazynu
Żeby umożliwić systemowi BizIn.pl połączenie pozycji na fakturze z pozycją magazynu musi zaistnieć połączenie oznaczenia pozycji magazynowych w systemie Woocommerce. Do zestawienia takiego połączenia służy sekcja ustawień magazynu. Ustawienia tych parametrów dokonuje się z w "Faktury-Bizin => Ustawienia => Ustawienia magazynu”.
Ustawienia numeru NIP płatnika
Wtyczka Woocommerce nie dostarcza w domyślnej instalacji pola "NIP płatnika" umożliwiającego podczas dodania zamówienia wprowadzenie numeru identyfikacji podatkowej i tym samym prośbę o wystawienie faktury do zamówienia. Na potrzeby integracji w konfiguracji ustawień pluginu Faktury Bizin możemy włączyć prezentację pola NIP w trakcie składania zamówienia przez Klienta sklepu.
Aby możliwe było odczytanie przez plugin Faktury Bizin numeru NIP podatnika w przypadku używania innego pluginu w systemie e-commerce Woocommerce należy w karcie Ustawienia numeru NIP płatnika wprowadzić nazwę pola meta_key numeru NIP używanego przez inny plugin. W przeciwnym wypadku system Bizin nie będzie mógł odczytywać poprawnie numeru NIP płatnika i wystawiać dokumentów na istniejących w Bizin kontrahentów. Numer NIP płatnika jeśli zostanie wprowadzony przez klienta prezentowany jest również w sekcji edycji zamówienia:
Wystawienie dokumentów w BizIn
Na stronie edycji zamówienia z prawej strony ekranu dostępny jest widget "Faktury BizIn" dzięki któremu możemy dokonać utworzenia dokumentu zgodnie z konfiguracją typu konta w systemie BizIn. Lista dostępnych dokumentów wynika z formy podatkowej jakiej używa obecnie Klient BizIn. Po wybraniu typu dokumentu należy wcisnąć przycisk "Dodaj" po czym zostanie utworzony nowy dokument oraz zostanie wyświetlony link do pobrania w sekcji widgetu "Wystawione dokumenty". Link umożliwia pobranie faktury w formie pliku pdf bezpośrednio z systemu BizIn Klienta.
Lista faktur
Przeglądu wszystkich dokumentów utworzonych w Bizin.pl za pomocą pluginu dokonuje się z menu Faktury "Bizin > Lista faktur". Do listy faktur można również przejść z poziomu edycji konkretnego zamówienia. Podstrona lista faktur umożliwia wyszukiwanie dokumentów, sortowanie, pobieranie faktur w formacie pdf oraz usuwanie dokumentów.
Uwaga! Usuwanie dokumentów we wtyczce nie powoduje automatycznego usunięcia dokumentów z systemu Bizin.pl, należy to zrobić ręcznie.
Konto klienta
Plugin Faktury Bizin umożliwia klientowi sklepu opartego o Woocommerce dokonanie zamówienia z możliwością uzupełnienia numeru NIP oraz walidację nazwy firmy.
Po złożeniu zamówienia i wystawieniu dokumentów są one dostępne dla klienta sklepu w zakładce "Zamówienia =>Zamówienie => Szczegóły zamówienia".
Pełna dokumentacja instalacji wtyczki Bizin.pl w WooCommerce w wersji pdf dostępna jest tutaj.
Super system. Dział serwisowy pomagał w dostosowaniu systemu dla moich potrzeb pod Firmę Angielską. Jestem zachwycony.
Jestem bardzo zadowolona z usług. Czysto, jasno, przejrzyście i bezproblemowo.
Prosty, łatwy i przyjazny system z dostępem z każdego urządzenia (telefon, tablet, komputer). Nie martwię się o przechowywanie danych.
Profesjonalny system. Szczerze polecam.
Bardzo intuicyjny oraz łatwy w obsłudze program. Rewelacyjna jest możliwość importowania dokumentów do biura rachunkowego.
Widać, że system dynamicznie się zmienia i obrasta w coraz to nowe funkcjonalności zachowując przejrzysty i czytelny interfejs. Zrezygnowaliśmy z tradycyjnego programu do fakturowania i nie żałujemy decyzji.
48 441
zadowolonych klientów
Drogi Użytkowniku,
nasza strona korzysta z plików cookies. Kontynuując przeglądanie, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki,
wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na Twoim urządzeniu oraz przekazywanie ich naszym partnerom technologicznym:
Google
i
Facebook w celu prezentowania
reklam spersonalizowanych. Więcej informacji na temat plików cookies
oraz polityki prywatności w serwisach Bizin.