Nasza strona korzysta z plików cookies Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.
Polityka prywatności | Więcej informacji na temat plików cookies
System do faktur i magazynu
spróbuj i po miesiącu zdecyduj czy chcesz kontynuować
Faktury cykliczne są to dokumenty generowane automatycznie przez system Bizin na podstawie wzorców w określonych wcześniej odstępach czasu.
System umożliwiający wystawianie takich dokumentów znacznie upraszcza zarządzanie Kontrahentami, którym świadczone są usługi cykliczne lub abonamentowe, wymagające naliczania opłaty w stałych odstępach czasu przez zadany czas. Wygenerowane faktury posiadają automatycznie nadawaną numerację zgodną z ustawieniami w systemie oraz mogą być automatycznie wysłane na skrzynkę mailową kontrahenta.
Aktywowanie automatu jest bardzo proste i wymaga jedynie wskazania dokumentu wzorcowego, na podstawie którego będzie generowany cyklicznie dokument. Dalszy proces jest całkowicie automatyczny i nie wymaga od użytkownika żadnego nadzoru. Wzorcem może być większość dokumentów przychodowych wystawianych w systemie Bizin np. faktura, rachunek, faktura proforma, zamówienie.
Metoda "dokumentu wzorcowego" jest dużym atutem naszego systemu, ponieważ nie ogranicza ona ilości pozycji na wystawianych cyklicznie dokumentach (faktury automatyczne online).
Wzorcem może być większość dokumentów z systemu Bizin. Preferowanym rozwiązaniem jednak jest użycie zamówienia i na jego podstawie aktywowanie automatu.
Sposób dodawania nowego zamówienia został już wcześniej opisane i można go znaleźć na naszej stronie w artykule: Jak dodać nowe zamówienie
Uwaga.Dokument wzorcowy nie może posiadać pozycji magazynowych. Warunek taki został wprowadzony ponieważ nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że wskazany we wzorcu towar będzie dostępny przez cały zaprogramowany okres działania.
Aktywowanie automatu
Aby aktywować automat wystarczy w widoku "Edycji dokumentu" wzorcowego wcisnąć przycisk "automat" dostępny w górnym menu.
Po kliknięciu powinien pojawić się widok kreatora wystawiania dokumentów cyklicznych
Pokazana powyżej konfiguracja oznacza, że system wystawi 12 faktur co jeden miesiąc zaczynając od 31 maja 2023 roku. Wciśnięcie przycisku "Zapisz" i potwierdzenie komunikatu kontrolnego aktywuje automat.
Dodatkowo zaznaczona została opcja wysłania przez system informacji o wystawieniu ostatniego dokumentu i tym samym zakończeniu działania automatu oraz automatycznego przesłania dokumentu bezpośrednio po wystawieniu do kontrahenta.
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
Podczas wystawiania kolejnych dokumentów mogą zostać wykorzystane mechanizmy pozwalające na bieżąco kontrolować ceny i nazwy pozycji pochodzących ze słownika "Wzorcowe usługi" lub wpisów jednorazowych. Kontrola taka może się odbywać poprzez odpowiednie ustawienie parametru "reguła wzorcowych usług".
Zamówienie z ustawionym automatem prezentowane jest na liście: "Zamówienia” -> “Rejestr zamówień" z dodatkową ikonką symbolizującą cykliczność:
Prezentacja i kontrola wystawiania
Wystawione przez automat dokumenty cykliczne prezentowane są w systemie w ten sam sposób jak standardowe dokumenty i możemy je odnaleźć w widoku: “Zamówienia” -> “Rejestr zamówień”
W filtrach znalezionych dokumentów dostępna jest opcja "cykliczne" po zaznaczeniu której prezentowane są jedynie dokumenty cykliczne wzorcowe jak i te wystawione na ich podstawie.
Automatyczna podmiana tagów "Smart Tags"
System podczas generowania dokumentu na podstawie wzorca może automatycznie podmieniać fragmenty tekstu w treści pozycji znajdujących się na liście. Jeśli np. w nazwie usługi na dokumencie wzorcowym, dodamy jeden z dostępnych znaczników, automat na każdym dokumencie wystawionym na podstawie tego wzorca podmieni znaczniki zgodnie z zaprogramowanym działaniem.
Znaczniki są to słowa ujęte w klamerki {}, które podczas generowania dokumentów przyjmują określone wartości.
Przykład
"Opieka informatyczna i serwisowa miesiąc: {MIESIAC_TEKST} {ROK}"
Treść na dokumencie podczas generowania dokumentu cyklicznego zostanie podmieniona na:
"Opieka informatyczna i serwisowa miesiąc: luty 2016"
Uwaga. Automat podmienia znaczniki biorąc pod uwagę aktualną podczas generowania każdego dokumentu datę.
Widać, że system dynamicznie się zmienia i obrasta w coraz to nowe funkcjonalności zachowując przejrzysty i czytelny interfejs. Zrezygnowaliśmy z tradycyjnego programu do fakturowania i nie żałujemy decyzji.
Polecam Bizin.pl. My używamy go jako narzędzie dla mobilnego przedstawiciela i sprawdza się. Często są wprowadzane zmiany na prośbę użytkownika - co jest bardzo pomocne :)
Prosty w obsłudze, wszędzie dostępny. Posiada wszystkie niezbędne funkcje do prowadzenia firmy. Wystawiaj, pobieraj, wysyłaj, generuj - wszystko po jednym kliknięciu jest w systemie Bizin.pl. Intuicyjny interfejs pozwala w łatwy sposób zadbać o dokumenty w firmie.
Bardzo prosty i przyjazny interfejs. I co najważniejsze wszystko jest online.
Jestem bardzo zadowolona z usług. Czysto, jasno, przejrzyście i bezproblemowo.
Wiele rozbudowanych funkcjonalności oraz dostęp z każdego miejsca i o każdej porze – super.
46 275
zadowolonych klientów
Nasza strona korzysta z plików cookies
Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatności | Więcej informacji na temat plików cookies