Oferta Basic
jest darmowa na zawsze!
konto za darmo
Testuj oferte Premium
bez zadnych zobowiazan
Pełna lista funkcjonalności
www.bizin.pl /Pelna-lista-funkcjonalnosci

Faktury cykliczne

main_art_img

Faktury cykliczne są to dokumenty generowane automatycznie przez system BizIn na podstawie wzorców w określonych wcześniej odstępach czasu.

System umożliwiający wystawianie takich dokumentów znacznie upraszcza zarządzanie Kontrahentami, którym świadczone są usługi cykliczne czy abonamentowe wymagające naliczania opłaty w stałych odstępach czasu przez zadany czas. Wygenerowane faktury posiadają automatycznie nadawaną numerację zgodną z ustawieniami w systemie.

Aktywowanie automatu jest bardzo proste i wymaga jedynie wskazania dokumentu wzorcowego, na podstawie którego będzie generowany cyklicznie dokument. Dalszy proces jest całkowicie automatyczny i nie wymaga od użytkownika żadnego nadzoru. Wzorcem może być większość dokumentów przychodowych wystawianych w systemie BizIn np. faktura, rachunek, faktura proforma, zamówienie.

Metoda "dokumentu wzorcowego" jest dużym atutem naszego systemu, ponieważ nie ogranicza ona ilości pozycji na wystawianych cyklicznie dokumentach (faktury automatyczne online).

Tworzenie wzorca

Wzorcem może być większość dokumentów z systemu BizIn jednak najlepszym rozwiązaniem wydaje się że jest użycie zamówienia jako wzorca i na jego podstawie aktywowanie automatu.

Sposób dodawania nowego zamówienia został już wcześniej opisane i można go znaleźć na naszej stronie w artykule: Jak dodać nowe zamówienie

Uwaga. Dokument wzorcowy nie może posiadać pozycji magazynowych. Warunek taki został wprowadzony ponieważ nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że wskazany we wzorcu towar będzie dostępny przez cały zaprogramowany okres działania.

Aktywowanie automatu

Aby aktywować automat wystarczy w widoku "edycji dokumentu" wzorcowego wcisnąć przycisk "automat" dostępny w górnym menu.

nowy cykl

Po kliknięciu powinien pojawić się widok konfiguratora

ustawienia cyklu

Pokazana powyżej konfiguracja oznacza, że system wystawi 12 faktur co jeden miesiąc zaczynając od 11 listopada 2014 roku. Wciśnięcie przycisku "Zapisz" i potwierdzenie komunikatu kontrolnego aktywuje automat.

Dodatkowo zaznaczona została opcja wysłania przez system informacji o wystawieniu ostatniego dokumentu i tym samym zakończeniu działania automatu.

Uwaga

Podczas wystawiania kolejnych dokumentów mogą zostać wykorzystane mechanizmy pozwalające na bieżąco kontrolować ceny i nazwy pozycji pochodzących ze słownika "Wzorcowe usługi". Kontrola taka może się odbywać poprzez odpowiednie ustawienie parametru "reguła wzorcowych usług"

Zamówienie z ustawionym automatem prezentowane jest na liście: "Rejestr zamówień -> Znalezione zamówienia" z dodatkową ikonką symbolizującą cykliczność:

Lista 1

Prezentacja i kontrola wystawiania

Wystawione przez automat dokumenty cykliczne prezentowane są w systemie w ten sam sposób jak standardowe dokumenty i możemy je odnaleźć w widoku: Rejestr sprzedaży -> Znalezione dokumenty przychodowe.

W filtrach znalezionych dokumentów dostępna jest opcja "cykliczne" po zaznaczeniu której prezentowane są jedynie dokumenty cykliczne wzorcowe jak i te wystawione na ich podstawie.

Automatyczna podmiana tagów "Smart Tags"

System podczas generowania dokumentu na podstawie wzorca może automatycznie podmieniać fragmenty tekstu w treści pozycji znajdujących się na liście. Jeśli np. w nazwie usługi na dokumencie wzorcowym, dodamy jeden z dostępnych znaczników, automat na każdym dokumencie wystawionym na podstawie tego wzorca podmieni znaczniki zgodnie z zaprogramowanym działaniem.

Znaczniki są to słowa ujęte w klamerki {}, które podczas generowania dokumentów przyjmują określone wartości.

Przykład

"Opieka informatyczna i serwisowa miesiąc: {MIESIAC_TEKST} {ROK}"

Treść na dokumencie podczas generowania dokumentu cyklicznego zostanie podmieniona na:

"Opieka informatyczna i serwisowa miesiąc: luty 2016"

Uwaga. Automat podmienia znaczniki biorąc pod uwagę aktualną podczas generowania każdego dokumentu datę.

Lista dostępnych znaczników

  • {DZIEN}
  • {DZIEN_POPRZEDNI}
  • {DZIEN_NASTEPNY}
  • {MIESIAC}
  • {MIESIAC_TEKST}
  • {MIESIAC_ILOSC_DNI}
  • {MIESIAC_POPRZEDNI_TEKST}
  • {MIESIAC_POPRZEDNI}
  • {MIESIAC_POPRZEDNI_ILOSC_DNI}
  • {MIESIAC_NASTEPNY_TEKST}
  • {MIESIAC_NASTEPNY}
  • {MIESIAC_NASTEPNY_ILOSC_DNI}
  • {ROK}
  • {ROK_POPRZEDNI}
  • {ROK_NASTEPNY}
  • {KWARTAL}
  • {KWARTAL_POPRZEDNI}
  • {KWARTAL_NASTEPNY}

Opinie naszych Klientów

Wielu z naszych Klientów zaufało nam już dawno, dołącz do nich teraz i Ty.
Podziel się swoimi opiniami na temat naszego systemu z innymi użytkownikami.

Bardzo intuicyjny oraz łatwy w obsłudze program. Rewelacyjna jest możliwość importowania dokumentów do biura rachunkowego.

Korzystam z programu od ponad rok i jestem bardzo zadowolony. Łatwa obsługa, dobrze działający interfejs. Polecam!

Wiele rozbudowanych funkcjonalności oraz dostęp z każdego miejsca i o każdej porze – super.

Bardzo prosty i przyjazny interfejs. I co najważniejsze wszystko jest online.

System posiada przyjazny i intuicyjny interfejs co sprawia, że jego obsługa jest bardzo prosta. Za niwewygórowaną cenę mam dostęp do swoich faktur z każdego miejsca.

Profesjonalny system. Szczerze polecam.

26 143
zadowolonych klientów

Dane kontaktowe

+48 725 060 408 - Biuro Obsługi Klienta biuro@bizin.pl - Kontakt e-mail

Dane adresowe

BizIn Sp. z o.o. ul. Chałubińskiego 42, 25-619 Kielce NIP: 657-28-39-511, KRS: nr 0000341341 Kapitał zakładowy: 50 000 zł.

Pomoc techniczna

Telefon: +48 725 060 408 E-mail: biuro@bizin.pl FAQ: Pytania i odpowiedzi
Loading...

Wypróbuj pakiet Premium bez żadnych zobowiązań przez cały miesiąc