Dynamiczny rozwój branży e-commerce i ewolucja przyzwyczajeń klientów sprawiają, że obecnie sprzedaż online zyskuje na popularności. Aby dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów w Internecie warto wykorzystać niezwykły potencjał platformy sprzedażowej Allegro. Allegro to obecnie największa platforma sprzedażowa online w Polsce, która nieustannie się rozwija i wprowadza rewolucyjne zmiany na wielu płaszczyznach równocześnie.
Aby dostosować się do nowych zasad i wykorzystać maksymalnie wszelkie nowinki, usprawniające sprzedaż na Allegro wdrożyliśmy w systemie Bizin pełną integracje portali. Nasze rozwiązanie daje wiele możliwości i nie ukrywamy że jest doskonałym narzędziem do zażądania zamówieniami z tego kanału sprzedaży.
Dzięki integracji będziesz mógł między innymi:
- pobrać listę zamówień przypisanych do konta,
- wyświetlić pełne informacje o zamówieniu wraz z danymi o kupującym, czy chce fakturę, statusie, zamówionym produkcie lub produktach, wartości itp.,
- zmieniać status zamówienia,
- odczytywać i dodawać do Allegro numer listu przewozowego dla danego zamówienia (wysyła mail z informacją do klienta)
- wystawić fakturę z produktem oraz kosztami wysyłki (możliwość pobierania towaru bezpośrednio z magazynu),
- wystawić paragon jeśli klient nie życzy sobie faktury,
- wysłać fakturę do klienta,
- wybrać znacznik jaki ma zostać przypisany do dokumentu,
- pobrać formę płatności,
- powiązać fakturę w systemie Bizin z zamówieniem w Allegro.
UWAGA: Nasza integracja nie wymaga dodatkowych opłat. Wystarczy opłacony abonament Premium.
Poniżej przedstawiamy instrukcję krok po kroku jak poprawnie wykonać połączenie konta w Allegro z kontem w Bizin.
Rejestracja nowej aplikacji w Allegro
Po zalogowaniu do konta Allegro należy wywołać link https://apps.developer.allegro.pl/ a następnie kliknąć w przycisk: "ZAREJESTRUJ NOWĄ APLIKACJĘ". Następnie wypełniamy formularz zgodnie ze screenem poniżej:

Uwaga: Proszę zwrócić szczególną uwagę na adres URL do przekierowania, który należy przepisać bez błędu: https://system.bizin.pl/allegroCallback.php
Po dodaniu powinna pojawić się na liście zarządzanych aplikacji w "Allegro Developer Apps" nowa aplikacja o nazwie: Bizin.pl

Spisujemy wartości z kolumn: "Client ID" oraz "Client Secret". Następnie logujemy się do systemu Bizin i przechodzimy do miejsca: "moje konto => Konfiguracja => Dodatki i integracje". Po kliknięciu przycisku:

powinien pojawić się widok ustawień aplikacji z formatką do wpisania wcześniej zapisanych danych.

Po wpisaniu danych oraz kliknięciu w przycisk "Zapisz ustawienia aplikacji Allegro" powinien pojawić się ekran jak poniżej.

Ostatnią czynnością jaką należy wykonać jest kliknięcie w przycisk: "Zaloguj aplikację Bizin w Allegro". Poprawnie wykonana czynność powinna zakończyć się przekierowaniem na stronę główną systemu Bizin, co kończy procedurę rejestracji
Konfiguracja pluginu
Po wykonanej poprawnie rejestracji możemy skonfigurować działanie pluginu. W tym celu przechodzimy w miejsce: "moje konto => Konfiguracja => Dodatki i integracje" i klikamy w zakładkę: "Ustawienia aplikacji".

Pola do ustawienia:
- Stawka VAT - ponieważ na Allegro podaje się jedynie kwoty brutto bez stawki VAT, konieczne jest wskazanie domyślnej stawki jaka zostanie podana na wystawionych do zamówienia dokumentach
- Znacznik na dokumencie - dokumenty mogą być automatycznie oznaczane znacznikiem z systemu. Więcej na ten temat tu
- Sugeruj wysyłkę faktury - podczas wystawiania dokumentu sprzedaży do zamówienia pojawia się okno z pytaniem czy przesłać wystawiony dokument do Allegro. Domyślnie będzie zaznaczona wybrana w tym miejscu opcja.
- Wyszukiwanie pozycji - na allegro w wystawianej aukcji można oznaczyć towar numerami: EAN lub produktu. Na ich podstawie można podczas wystawiania faktur wyszukiwać towar z magazynu i dodawać go do dokumentu. Daje to możliwość synchronizacji towaru na magazynie ze sprzedażą. UWAGA: Jeśli nie automat nie znajdzie towaru doda pozycję jako: "dowolny wpis".
Praca z pluginem
Po poprawnej konfiguracji możemy przejść do realizacji zamówień. W tym celu należy przejść w miejsce: "Menu => Sprzedaż => Wystaw dokument" a następnie klikamy w zakładkę: "Import"

Następnie klikamy w logo: "allegro"

Przejście do widoku zamówienia odbywa się po kliknięciu w identyfikator wybranego zamówienia.

W tym widoku możemy wystawić dowolny dokument sprzedaży jaki jest dostępny dla danego typu podmiotu oraz przesłać go do Allegro.

W tym samym miejscu możemy również zmienić status zamówienia w systemie Allegro klikając w przycisk aktualnego statusu.

W tym samym miejscu możemy klikać w przycisk: "List przewozowy" dodać do zamówienia numer przesyłki oraz wysłać go do Allegro

Po poprawnym wystawieniu dokumentu na liście: "Menu => "Sprzedaż => Rejestr sprzedaży"
