Rejestr Kasa/Bank to moduł umożliwiający ujęcie wszystkich zagadnień dotyczących przepływu środków pieniężnych w firmie. Pozwala na dostęp do informacji na temat finansów firmy, źródeł uzyskiwania przychodów, a także źródeł kosztów, oraz stanu bieżących należności i zobowiązań.
Rozliczenie dokumentów sprzedaży z formą płatności przelewem bankowym
Żeby rozliczyć dokument sprzedażowy z formą płatności przelewem przechodzimy do rejestru Kasa/bank i wciskamy „Dodaj nowy zapis”.
W oknie „Dodawanie nowego zapisu Kasowo/Bankowego” w polu „Operacja” wybieramy opcję wpłata, wpisujemy kontrahenta dla którego dokonujemy rozliczenia, wybieramy rachunek bankowy na który została dokonana wpłata oraz kwotę wpłaty i wciskamy przycisk „Zapisz”.
Uwaga!
Jeżeli zostanie wybrany rachunek w innej walucie niż dokonana wpłata, system poinformuje o tym odpowiednim komunikatem.
Następnie w oknie „Edycja dowodu płatności” zaznaczymy dokument który rozliczamy i wciskamy przycisk „Zapisz zmiany”.
Rozliczenia dokumentów kosztowych opłaconych gotówką dokonuje się analogicznie jak w przypadku dokumentów sprzedażowych. W polu „Wypłata” wybieramy opcję „Kasa”, podajemy datę dokonania wypłaty oraz zaznaczymy dokument który chcemy rozliczyć i wciskamy przycisk „Zapisz”.
System umożliwia wydrukowanie dokumentu KW dla rozliczanych dokumentów kosztowych.
Dokument został poprawnie rozliczony.
Rozliczenie dokumentów kosztowych z formą płatności przelewem
Rozliczenia dokumentów kosztowych z formą płatności przelewem dokonuje się w podobny sposób jak dokumentów sprzedażowych. Przechodzimy do rejestru kasa/bank i wciskamy „Dodaj nowy zapis”.
W oknie „Dodawanie nowego zapisu Kasowo/Bankowego” wybieramy opcję "Wypłata", wpisujemy kontrahenta dla którego dokonujemy rozliczenia, wybieramy rachunek bankowy i kwotę wypłaty i wciskamy przycisk „Zapisz”.
Również tutaj jeżeli wybierzemy konto dla innej waluty niż dokonana wypłata system poinformuje o tym specjalnym komunikatem.
Następnie w oknie „Edycja dowodu płatności” zaznaczamy rozliczany dokument i wciskamy przycisk „Zapisz zamiany”.
Dokument został poprawnie rozliczony.
Konwerter płatności częściowych
System Bizin umożliwiaja dokonywanie płatności częściowych dla dokumentów przychodowych oraz kosztowych.
Funkcjonalność ta jest dostępna dla wszystkich użytkowników, jednakże jeśli posiadasz konto założone przed 16.11.2019 musisz skorzystać z odpowiedniego konwertera płatności dostępnego w systemie. Poniżej prezentujemy instrukcję krok po kroku jak uruchomić płatności częściowe.
W pierwszej kolejności należy przejść do panelu „moje konto” => „konfiguracja” i wybrać zakładkę „parametry dodatkowe”. Znajduje się tam informacja o konieczności przeprowadzenia konwersji płatności do nowego formatu. Jeżeli chcemy to zrobić wciskamy przycisk „Konwertuj do nowych płatności”.
W kolejnym kroku ukaże się komunikat informujący o nieodwracalności konwersji oraz o ilości przenoszonych dokumentów. Jeżeli chcemy kontynuować wciskamy przycisk „Tak”.
Zostaniemy poinformowani o prawidłowym zakończeniu procesu informacją o poprawności zmiany parametru. Żeby kontynuować wciskamy przycisk „OK”.
Po przeprowadzonej konwersji w zakładce „Parametry dodatkowe” będzie widoczny komunikat o uruchomieniu mechanizmu płatności częściowych.
Obsługa płatności częściowych
Płatności częściowe dokonywane są, gdy odbiorca nie posiada wystarczających środków pieniężnych na rozliczenie faktury w całości lub istnieje spór dotyczący jakiejś pozycji na fakturze. W takiej sytuacji faktura może być rozliczona częściowo poprzez wpłatę części sumy gotówką lub na rachunek bankowy sprzedawcy.
Korzystam z programu od ponad rok i jestem bardzo zadowolony. Łatwa obsługa, dobrze działający interfejs. Polecam!
System posiada przyjazny i intuicyjny interfejs co sprawia, że jego obsługa jest bardzo prosta. Za niewygórowaną cenę mam dostęp do swoich faktur z każdego miejsca.
Profesjonalny system. Szczerze polecam.
Widać, że system dynamicznie się zmienia i obrasta w coraz to nowe funkcjonalności zachowując przejrzysty i czytelny interfejs. Zrezygnowaliśmy z tradycyjnego programu do fakturowania i nie żałujemy decyzji.
Polecam Bizin.pl. My używamy go jako narzędzie dla mobilnego przedstawiciela i sprawdza się. Często są wprowadzane zmiany na prośbę użytkownika - co jest bardzo pomocne :)
Bardzo prosty i przyjazny interfejs. I co najważniejsze wszystko jest online.
48 464
zadowolonych klientów
Drogi Użytkowniku,
nasza strona korzysta z plików cookies. Kontynuując przeglądanie, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki,
wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na Twoim urządzeniu oraz przekazywanie ich naszym partnerom technologicznym:
Google
i
Facebook w celu prezentowania
reklam spersonalizowanych. Więcej informacji na temat plików cookies
oraz polityki prywatności w serwisach Bizin.