Nasza strona korzysta z plików cookies Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej.
Polityka prywatności | Więcej informacji na temat plików cookies
System do faktur i magazynu
spróbuj i po miesiącu zdecyduj czy chcesz kontynuować
Każdy przedsiębiorca prowadząc swoją działalność gospodarczą, podczas wystawiania faktury VAT, może przez pomyłkę wpisać błędną datę sprzedaży towaru. Czy możliwe jest skorygowanie takiej faktury i jak można to zrobić?
Mechanizmem, który przysługuje sprzedawcy do sprostowania danych w fakturze, jest faktura korygująca. Można wyróżnić dwa rodzaje faktur korygujących:
faktura korygująca dane formalne - którą sprzedawca wystawia w przypadku błędów formalnych (błąd w NIP, adresie itp.) i nie jest ona księgowana, a jedynie podpinana do faktury pierwotnej,
faktura korygująca pozycje faktury - którą sprzedawca wystawia w przypadku błędów w pozycjach (np. stawki VAT, ceny itp.) i podlega ona księgowaniu w ewidencjach.
Kiedy sprzedawca może wystawić fakturę korygującą?
Sprzedawca może wystawić fakturę korygującą dane formalne, jeśli błąd dotyczy elementów opisowych faktury (numer faktury, nieprawidłowe daty, adres nabywcy itp). Fakturę korygującą pozycje faktury wystawia się z kolei w szczególności, gdy:
udzielono rabatu, co wywołało zmianę ceny
udzielone zostały opusty i obniżki cen
towary i opakowania zostały zwrócone sprzedawcy
podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, kwocie, stawce podatku znajdującej się na fakturze
zapłata została zwrócona nabywcy w całości lub części
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
Nabywca, który otrzymał fakturę zawierającą pomyłki, może wystawić notę korygującą. Nie może jednak wystawić noty, jeśli pomyłki obejmują:
nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, ich miarę i ilość
cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto)
kwoty wszelkich opustów lub obniżek cen, w tym w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto
wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto)
stawkę podatku
sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku
kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku
kwotę należności ogółem
Data sprzedaży ma istotne znaczenie ponieważ określa moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu transakcji i rodzi konieczność dokonania korekt w ewidencji – w dacie faktury pierwotnej, gdy faktura korygująca zwiększa podstawę opodatkowania lub w dacie odbioru faktury korygującej – jeśli zmniejsza tę podstawę.
Korekty faktury pod względem daty sprzedaży może dokonać zarówno sprzedawca, jak i nabywca. Sprzedawca wystawia fakturę korygującą, która nie wymaga niczyjej zgody, natomiast nabywca – notę korygującą którą można stosować tylko do niektórych pomyłek, a dla swojej ważności wymaga akceptacji sprzedawcy.
Faktura korygująca w BizIn
O tym jak wystawić fakturę korygującą w systemie BizIn dowiesz się z naszego artykułu "Faktura korygująca".
Nota korygująca w BizIn
Zachęcamy do zapoznania się z artykułem w którym wyjaśniamy jak wystawić notę korygującą w BizIn.
Wiele rozbudowanych funkcjonalności oraz dostęp z każdego miejsca i o każdej porze – super.
System posiada przyjazny i intuicyjny interfejs co sprawia, że jego obsługa jest bardzo prosta. Za niewygórowaną cenę mam dostęp do swoich faktur z każdego miejsca.
Widać, że system dynamicznie się zmienia i obrasta w coraz to nowe funkcjonalności zachowując przejrzysty i czytelny interfejs. Zrezygnowaliśmy z tradycyjnego programu do fakturowania i nie żałujemy decyzji.
Super system. Dział serwisowy pomagał w dostosowaniu systemu dla moich potrzeb pod Firmę Angielską. Jestem zachwycony.
System działa intuicyjnie i niezawodnie. Praca na nim to czysta przyjemność.
Jestem bardzo zadowolona z usług. Czysto, jasno, przejrzyście i bezproblemowo.
45 707
zadowolonych klientów
Nasza strona korzysta z plików cookies
Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatności | Więcej informacji na temat plików cookies