W systemie Bizin, w każdym abonamencie (nawet darmowym), można korzystać z bezpłatnej integracji z KSeF 2.0. Udostępniony został gotowy moduł umożliwiający uzyskanie dostępu dla wszystkich użytkowników BizIn.
Dzięki niemu można już teraz przetestować mechanizm autoryzacji, polegający na wygenerowaniu dwóch certyfikatów. Jeden dostępowy do działania na co dzień, a drugi offline.
Są one niezbędne do pracy w systemem KSeF 2.0 i stanowią jego integralną część.
Certyfikat w KSeF (Krajowym Systemie e-Faktur) to elektroniczny dokument (ciąg znaków) służący do potwierdzania tożsamości oraz do m.in autoryzowania operacji wystawiania i pobierania faktur. Jest on powiązany z kluczem kryptograficznym, który umożliwia bezpieczne podpisywanie komunikacji z KSeF oraz chroni przed nieuprawnionym dostępem.
Wydawanie certyfikatów przez Ministerstwo Finansów ruszyło 1 listopada 2025 r. w wersji portalu demo, a od 1 lutego 2026 r. będzie możliwe w wersji produkcyjnej.
Jak w KSeF 2.0 mogę wygenerować certyfikat?
Cały proces od strony kryptograficznej jest dość skomplikowany i wymagający. Aby poprawnie wygenerować certyfikat konieczny jest klucz prywatny oraz cały proces komunikacji z wystawcą certyfikatów: KSeF 2.0. Dodatkowo konieczne jest przechowywanie całego szeregu informacji z wygenerowanymi tokenami włącznie.
Na szczęście nasz system Bizin zajmuje się prawie wszystkimi częściami procesu i działanie przedsiębiorcy ogranicza do niezbędnego minimum.
Do użytkownika należy jedynie:
zapisanie na swoim dysku pliku wygenerowanego przez Bizin na podstawie danych z KSeF
Wygenerowane certyfikaty razem z kluczem prywatnym są przechowywane w systemie Bizin w bezpiecznym magazynie certyfikatów. Nie ma konieczności przechowywania ich na swoich urządzeniach, co znacząco poprawia bezpieczeństwo i komfort pracy z systemem.
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
Czy wygenerowane certyfikaty będę mógł używać od 1 lutego 2026 r.?
W ramach przygotowań do uruchomienia KSeF 2.0 dostępne są dwa funkcjonujące środowiska: testowy i demo.
Jest również system produkcyjny, ale on jeszcze nie umożliwia generowania certyfikatów, a co za tym idzie nie można na nim jeszcze pracować. Wersja produkcyjna zostanie uruchomiona i udostępniona przedsiębiorcom przez Ministerstwo Finansów dopiero 1 lutego 2026 roku.
Oznacza to, że generowane teraz certyfikaty nie będą mogły być wykorzystane w wersji produkcyjnej, a co za tym idzie do poprawnej pracy w systemie produkcyjnym konieczne będzie przejście procesu autoryzacji ponownie.
Dodatkową cechą wyróżniającą naszą integrację w Bizin jest możliwość przełączania się pomiędzy dwoma środowiskami testowymi oraz wersją produkcyjną i testowanie tych środowisk osobno.
Funkcje certyfikatów KSeF 2.0.
Certyfikaty to docelowo jedyny i sugerowany przez Ministerstwo Finansów sposób na uwierzytelnienie przedsiębiorców. To dzięki nim można w systemie KSeF wykonywać między innymi takie działania:
logowanie w systemie
wysyłanie faktur
odbieranie faktur kosztowych
nadawanie uprawnień innym użytkownikom
praca w trybie offline
Certyfikaty są ważne przez dwa lata od dnia wygenerowania. Po tym czasie proces autoryzacji trzeba będzie przejść ponownie.
Ważna informacja: w systemie KSeF jednym certyfikatem można autoryzować się w wielu podmiotach. Oznacza to, że jeśli masz kilka firm w Bizin to wystarczy przejść proces rejestracji certyfikatu raz, a w pozostałych przypadkach autoryzacja wykona się całkowicie automatycznie.
Podsumowanie
Certyfikat KSeF jest najważniejszym elementem infrastruktury e-faktur. Pełni on rolę zabezpieczającą tożsamość oraz skuteczne zabezpieczenie przed podszywaniem się pod firmę przez nieuprawnione osoby.
W naszym systemie Bizin do wystawiania faktur, wszystkie etapy zostały maksymalnie uproszczone i zautomatyzowane.
Wystarczy kilka kliknięć i cały proces robi się sam. Spróbuj już teraz.
Opinie naszych klientów
Wiele rozbudowanych funkcjonalności oraz dostęp z każdego miejsca i o każdej porze – super.
Widać, że system dynamicznie się zmienia i obrasta w coraz to nowe funkcjonalności zachowując przejrzysty i czytelny interfejs. Zrezygnowaliśmy z tradycyjnego programu do fakturowania i nie żałujemy decyzji.
Jestem bardzo zadowolona z usług. Czysto, jasno, przejrzyście i bezproblemowo.
Polecam Bizin.pl. My używamy go jako narzędzie dla mobilnego przedstawiciela i sprawdza się. Często są wprowadzane zmiany na prośbę użytkownika - co jest bardzo pomocne :)
Bardzo intuicyjny oraz łatwy w obsłudze program. Rewelacyjna jest możliwość importowania dokumentów do biura rachunkowego.
Bardzo prosty i przyjazny interfejs. I co najważniejsze wszystko jest online.
50 163
zadowolonych klientów
Drogi Użytkowniku,
nasza strona korzysta z plików cookies. Kontynuując przeglądanie, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki,
wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na Twoim urządzeniu oraz przekazywanie ich naszym partnerom technologicznym:
Google
i
Facebook w celu prezentowania
reklam spersonalizowanych. Więcej informacji na temat plików cookies
oraz polityki prywatności w serwisach Bizin.