Zintegruj swoją skrzynkę Gmail za pomocą Google Cloud
19 czerwiec 2025, 13:18 Czwartek
Bizin ma możliwość wysyłania maili z Gmaila za pomocą preferowanej metody: Google Cloud. Od dłuższego czasu stopniowo Google wyłączał możliwość wysyłania maili poprzez protokół SMTP przy pomocy tradycyjnego loginu i hasła ("Less secure apps"). Ostatecznie, od 14 marca 2025 r., nadal działające obejścia zostały zablokowane i nie ma już możliwości skorzystania z dotychczasowej metody. To duże zaostrzenie zabezpieczeń. Zalecanym i jedynym sposobem wysyłki maili e‑mail z użyciem kont Google stał się dostęp przez Google Cloud - OAuth 2.0.
Google uznał, że logowanie poprzez zwykły login i hasło (SMTP z "mniej bezpiecznymi aplikacjami") stanowi ryzyko i może prowadzić do przejęcia konta.
Proces wygaszania rozpoczął się w maju 2022 i od tamtej pory kolejne etapy wyłączane były stopniowo. Ostatecznie obejmując wszystkich użytkowników w marcu 2025.
Skutkiem jest całkowity brak możliwości wysyłania maili przez serwery SMTP Google bez bezpiecznej autoryzacji.
Nowy, sposoby na wysyłkę z Gmail
Aby kontynuować wysyłanie maili z kont Gmail (np. dokumentów, potwierdzeń), klienci Bizin muszą wykonać autoryzację: OAuth 2.0 przez Google Cloud. Jest ona szybka (nie powinna zająć więcej niż 30 sek.), bardzo prosta i nie wymaga niczego oprócz dostępu do swojego konta w Google.
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
Wyłączenie SMTP przez Google to jak twierdzą konieczny krok w stronę bezpieczeństwa, ale wymaga od naszych klientów przejścia autoryzacji. Tych, którzy nie dostosują swojego sposobu wysyłki, czeka utrata możliwości wysyłki maili ze swojego konta. Nasza platforma już działa w zgodzie z nowymi zasadami i zapewnia bezpieczną i niezawodną usługę wysyłania dokumentów do klientów ze skrzynek Gmail. Więcej na temat zmiany i konfiguracji można dowiedzieć się z artykułu na naszej stronie www: https://www.bizin.pl/Pytania-i-odpowiedzi/Czy-moge-wysylac-efaktury-z-wlasnego-konta-email/
Prosty w obsłudze, wszędzie dostępny. Posiada wszystkie niezbędne funkcje do prowadzenia firmy. Wystawiaj, pobieraj, wysyłaj, generuj - wszystko po jednym kliknięciu jest w systemie Bizin.pl. Intuicyjny interfejs pozwala w łatwy sposób zadbać o dokumenty w firmie.
Bardzo prosty i przyjazny interfejs. I co najważniejsze wszystko jest online.
Wiele rozbudowanych funkcjonalności oraz dostęp z każdego miejsca i o każdej porze – super.
Super system. Dział serwisowy pomagał w dostosowaniu systemu dla moich potrzeb pod Firmę Angielską. Jestem zachwycony.
Korzystam z programu od ponad rok i jestem bardzo zadowolony. Łatwa obsługa, dobrze działający interfejs. Polecam!
Polecam Bizin.pl. My używamy go jako narzędzie dla mobilnego przedstawiciela i sprawdza się. Często są wprowadzane zmiany na prośbę użytkownika - co jest bardzo pomocne :)
50 054
zadowolonych klientów
Drogi Użytkowniku,
nasza strona korzysta z plików cookies. Kontynuując przeglądanie, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki,
wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na Twoim urządzeniu oraz przekazywanie ich naszym partnerom technologicznym:
Google
i
Facebook w celu prezentowania
reklam spersonalizowanych. Więcej informacji na temat plików cookies
oraz polityki prywatności w serwisach Bizin.