Propozycja

KSeF 2.0 - udostępniamy nowe funkcjonalności

07 grudzień 2025, 18:49
KSeF 2.0 - udostępniamy nowe funkcjonalności limit_size

W systemie Bizin, w każdym abonamencie (nawet darmowym), można korzystać z bezpłatnej integracji z KSeF 2.0. Udostępniony został gotowy moduł umożliwiający uzyskanie dostępu dla wszystkich użytkowników BizIn.

Dzięki niemu można już teraz przetestować mechanizm autoryzacji, polegający na wygenerowaniu dwóch certyfikatów. Jeden dostępowy do działania na co dzień, a drugi offline.

Są one niezbędne do pracy w systemem KSeF 2.0 i stanowią jego integralną część.

Jak wygląda i co to jest certyfikat w KSeF 2.0?

Certyfikat w KSeF (Krajowym Systemie e-Faktur) to elektroniczny dokument (ciąg znaków) służący do potwierdzania tożsamości oraz do m.in autoryzowania operacji wystawiania i pobierania faktur. Jest on powiązany z kluczem kryptograficznym, który umożliwia bezpieczne podpisywanie komunikacji z KSeF oraz chroni przed nieuprawnionym dostępem.

Wydawanie certyfikatów przez Ministerstwo Finansów ruszyło 1 listopada 2025 r. w wersji portalu demo, a od 1 lutego 2026 r. będzie możliwe w wersji produkcyjnej.

Jak w KSeF 2.0 mogę wygenerować certyfikat?

Cały proces od strony kryptograficznej jest dość skomplikowany i wymagający. Aby poprawnie wygenerować certyfikat konieczny jest klucz prywatny oraz cały proces komunikacji z wystawcą certyfikatów: KSeF 2.0. Dodatkowo konieczne jest przechowywanie całego szeregu informacji z wygenerowanymi tokenami włącznie.

Na szczęście nasz system Bizin zajmuje się prawie wszystkimi częściami procesu i działanie przedsiębiorcy ogranicza do niezbędnego minimum.

Do użytkownika należy jedynie:

Wygenerowane certyfikaty razem z kluczem prywatnym są przechowywane w systemie Bizin w bezpiecznym magazynie certyfikatów. Nie ma konieczności przechowywania ich na swoich urządzeniach, co znacząco poprawia bezpieczeństwo i komfort pracy z systemem.

POLECAMY

Najlepszy program do fakturowania!

  • Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
  • Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
  • Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
  • Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca Przetestuj darmowy program do fakturowania!

Czy wygenerowane certyfikaty będę mógł używać od 1 lutego 2026 r.?

W ramach przygotowań do uruchomienia KSeF 2.0 dostępne są dwa funkcjonujące środowiska: testowy i demo.

Jest również system produkcyjny, ale on jeszcze nie umożliwia generowania certyfikatów, a co za tym idzie nie można na nim jeszcze pracować. Wersja produkcyjna zostanie uruchomiona i udostępniona przedsiębiorcom przez Ministerstwo Finansów dopiero 1 lutego 2026 roku.

Oznacza to, że generowane teraz certyfikaty nie będą mogły być wykorzystane w wersji produkcyjnej, a co za tym idzie do poprawnej pracy w systemie produkcyjnym konieczne będzie przejście procesu autoryzacji ponownie.

Dodatkową cechą wyróżniającą naszą integrację w Bizin jest możliwość przełączania się pomiędzy dwoma środowiskami testowymi oraz wersją produkcyjną i testowanie tych środowisk osobno.

Funkcje certyfikatów KSeF 2.0.

Certyfikaty to docelowo jedyny i sugerowany przez Ministerstwo Finansów sposób na uwierzytelnienie przedsiębiorców. To dzięki nim można w systemie KSeF wykonywać między innymi takie działania:

  • logowanie w systemie
  • wysyłanie faktur
  • odbieranie faktur kosztowych
  • nadawanie uprawnień innym użytkownikom
  • praca w trybie offline

Certyfikaty są ważne przez dwa lata od dnia wygenerowania. Po tym czasie proces autoryzacji trzeba będzie przejść ponownie.

Ważna informacja: w systemie KSeF jednym certyfikatem można autoryzować się w wielu podmiotach. Oznacza to, że jeśli masz kilka firm w Bizin to wystarczy przejść proces rejestracji certyfikatu raz, a w pozostałych przypadkach autoryzacja wykona się całkowicie automatycznie.

Podsumowanie

Certyfikat KSeF jest najważniejszym elementem infrastruktury e-faktur. Pełni on rolę zabezpieczającą tożsamość oraz skuteczne zabezpieczenie przed podszywaniem się pod firmę przez nieuprawnione osoby.

W naszym systemie Bizin do wystawiania faktur, wszystkie etapy zostały maksymalnie uproszczone i zautomatyzowane.

Wystarczy kilka kliknięć i cały proces robi się sam. Spróbuj już teraz.

Opinie naszych klientów

50 164
zadowolonych
klientów

BizIn.pl