Baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO) została wprowadzona przez Ministerstwo Środowiska w celu kontrolowania gospodarki odpadami oraz przeciwdziałaniu nieprawidłowościom.
BDO jest systemem informatycznym, utworzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach.
Integralną częścią BDO jest Rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, który został uruchomiony 24 stycznia 2018 roku. Od 1 stycznia 2020 roku planowane jest uruchomienie kolejnych modułów systemu - ewidencji i sprawozdawczości.
Uruchomienie wskazanej funkcjonalności BDO umożliwi kompleksowe gromadzenie i zarządzanie informacjami dotyczącymi gospodarki odpadami oraz zapewni podmiotom w pełni elektroniczną realizację obowiązków rejestrowych, ewidencyjnych i sprawozdawczych.
Obowiązek wpisu do BDO
Obowiązkiem wpisu do BDO objęte są podmioty, które wytwarzają i prowadzą ewidencję odpadów, wprowadzają na rynek produkty w opakowaniach oraz oleje, smary, opony, baterie, akumulatory, a także sprzęt elektryczny i elektroniczny, a także producenci, importerzy i wewnątrzwspólnotowi nabywcy opakowań.
Rejestracja do BDO może być również konieczna w przypadku podatników, którzy prowadzą m.in. salony fryzjerskie i kosmetyczne, firmy świadczące usługi budowlane, gabinety stomatologiczne, a także zakłady mechaniki pojazdów samochodowych czy zakłady fotograficzne i drukarskie.
Przedsiębiorcy objęci obowiązkiem rejestracji powinni tego dokonać do końca 2019 roku ponieważ od stycznia 2020 roku na przedsiębiorców, którzy nie dokonają obowiązku rejestracji będą nakładane kary, wynoszące nawet milion złotych, kary aresztu lub grzywny, które wymierzane będą przez sąd. Od niezarejestrowanych podatników również nie będą odbierane odpady, a sami przedsiębiorcy nie będą mogli wystawić elektronicznej karty odbioru odpadów. Karta papierowa, która była w tym celu ówcześnie wykorzystywana nie będzie już spełniała swojej roli.
Opinie naszych klientów
Jestem bardzo zadowolona z usług. Czysto, jasno, przejrzyście i bezproblemowo.
Prosty w obsłudze, wszędzie dostępny. Posiada wszystkie niezbędne funkcje do prowadzenia firmy. Wystawiaj, pobieraj, wysyłaj, generuj - wszystko po jednym kliknięciu jest w systemie Bizin.pl. Intuicyjny interfejs pozwala w łatwy sposób zadbać o dokumenty w firmie.
System posiada przyjazny i intuicyjny interfejs co sprawia, że jego obsługa jest bardzo prosta. Za niewygórowaną cenę mam dostęp do swoich faktur z każdego miejsca.
Korzystam z programu od ponad rok i jestem bardzo zadowolony. Łatwa obsługa, dobrze działający interfejs. Polecam!
Super system. Dział serwisowy pomagał w dostosowaniu systemu dla moich potrzeb pod Firmę Angielską. Jestem zachwycony.
Profesjonalny system. Szczerze polecam.
49 442
zadowolonych klientów
Drogi Użytkowniku,
nasza strona korzysta z plików cookies. Kontynuując przeglądanie, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki,
wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na Twoim urządzeniu oraz przekazywanie ich naszym partnerom technologicznym:
Google
i
Facebook w celu prezentowania
reklam spersonalizowanych. Więcej informacji na temat plików cookies
oraz polityki prywatności w serwisach Bizin.