Przedsiębiorcy którzy dokonują transakcji wewnątrzwspólnotowych czyli importu lub eksportu towarów oraz eksportu usług zobowiązani są do składania informacji podsumowujących VAT-UE. Informacje w te powinny odzwierciedlać rzeczywiście dokonane transakcje. Czasami może się jednak wydarzyć sytuacja w której konieczne będzie dokonanie korekty złożonej informacji VAT-UE. Pojawia się zatem pytanie w jaki sposób należy złożyć korekta VAT UE?
Informacja podsumowująca a korekta VAT UE
Zgodnie z ustawą o VAT, przedsiębiorcy którzy dokonują transakcji z podmiotami należącymi do Unii Europejskiej, muszą pamiętać o odpowiednim udokumentowaniu takiej transakcji oraz jej wykazaniu na gruncie podatkowym. Jednym z głównych obowiązków podatników dokonujących wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, wewnątrzwspólnotowego świadczenie usług, wewnątrzwspólnotowego nabycie towarów, przemieszczenia towarów w procedurze magazynu typu call-off stock na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, jest rejestracja w rejestrze VAT-UE której dokonuje się za pomocą druku VAT-R w części C.
Kiedy należy sporządzić korektę VAT UE?
W przypadku stwierdzenia przez podatnika błędów w złożonej informacji podsumowującej VAT UE konieczna jest korekta VAT UE. Złożenie jej odbywa się przy pomocy środków komunikacji elektronicznej. W przypadku osób fizycznych autoryzacja może się odbyć za pomocą kwoty przychodu bądź podpisem kwalifikowanym. Natomiast podmiot niebędący osobą fizyczną złożenia może dokonać tylko za pomocą podpisu kwalifikowanego. Korekta dokonywana jest na informacji podsumowującej VAT-UEK. Na druku korekty VAT UE należy uzupełnić tylko dane, w których nastąpiła zmiana. W pozycji "Było" informacji należy podać błędnie wprowadzone uprzednio dane, a następnie w pozycji "Jest" wykazać dane, które powinny zostać umieszczone zgodnie ze stanem faktycznym.
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
Bardzo prosty i przyjazny interfejs. I co najważniejsze wszystko jest online.
Widać, że system dynamicznie się zmienia i obrasta w coraz to nowe funkcjonalności zachowując przejrzysty i czytelny interfejs. Zrezygnowaliśmy z tradycyjnego programu do fakturowania i nie żałujemy decyzji.
Jestem bardzo zadowolona z usług. Czysto, jasno, przejrzyście i bezproblemowo.
Wiele rozbudowanych funkcjonalności oraz dostęp z każdego miejsca i o każdej porze – super.
Prosty, łatwy i przyjazny system z dostępem z każdego urządzenia (telefon, tablet, komputer). Nie martwię się o przechowywanie danych.
49 944
zadowolonych klientów
Drogi Użytkowniku,
nasza strona korzysta z plików cookies. Kontynuując przeglądanie, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki,
wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na Twoim urządzeniu oraz przekazywanie ich naszym partnerom technologicznym:
Google
i
Facebook w celu prezentowania
reklam spersonalizowanych. Więcej informacji na temat plików cookies
oraz polityki prywatności w serwisach Bizin.