Jak obliczyć zaliczkę na PIT od października 2019 - okres przejściowy
19 wrzesień 2019, 14:44 Czwartek
fot. pixaby.com/CC creative commons
Obniżenie podatku dochodowego z 18 do 17 proc. dotyczyć będzie nie tylko pracujących na etacie czy wykonujących dzieło lub zlecenie ale także przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą. Zmiany wejdą w życie już od 1 października 2019. Jak zatem wyliczyć zaliczkę na pit za październik, listopad i grudzień?
Jak wyliczyć zaliczkę za październik, listopad i grudzień 2019 – okres przejściowy
Nowe przepisy zaczną obowiązywać od zaliczki za październik 2019 dlatego okres październik, listopad, grudzień lub IV kwartał dla rozliczających się kwartalnie będzie okresem przejściowym. Dla tych okresów będzie trzeba stosować stawkę podatku w wysokości 17,75% a nie 17%.
Tak ustalona stawka podatku (17,75%) uwzględnia fakt, iż za trzy kwartały 2019 r. (od stycznia do września) najniższa stawka podatku, o której mowa w skali podatkowej, kształtuje się na poziomie 18%, natomiast dopiero w ostatnim kwartale 2019 r. (od października do grudnia) wynosi 17%. W skali całego roku 2019 daje to obniżkę o 0,25 pkt proc. w stosunku do roku ubiegłego. Tym samym stawka 17,75% jest wynikową obowiązywania w trakcie roku 2019 zarówno stawki 18%, jak i stawki 17%.
Kwota zmniejszająca podatek
Kwota zmniejszająca podatek ulegnie obniżeniu. Do zaliczki wyliczanej za wrzesień 2019 będzie miała zastosowanie kwota zmniejszająca w wysokości 556,02 zł. Natomiast przy zaliczkach za październik, listopad i grudzień 2019 czyli okres przejściowy zastosowujemy kwotę zmniejszającą podatek w wysokości 548,30 zł. A od stycznia 2020 będziemy stosować kwotę zmniejszającą podatek w wysokości: 525,12 zł. Sprawdźmy zatem jak wyliczyć zaliczkę na PIT za październik 2019 lub IV kwartał 2019.
POLECAMY
Najlepszy program do fakturowania!
Wszystkie rodzaje faktur dla każdej firmy
Precyzyjny i niezawodny magazyn z numerami EAN, SN itp.
Rejestry kontrahentów, usług, środków trwałych, wyposażenia.
Analizy, drukarki fiskalne, JPK, BDO ...
Działaj online w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca
System działa intuicyjnie i niezawodnie. Praca na nim to czysta przyjemność.
Bardzo prosty i przyjazny interfejs. I co najważniejsze wszystko jest online.
Bardzo intuicyjny oraz łatwy w obsłudze program. Rewelacyjna jest możliwość importowania dokumentów do biura rachunkowego.
Prosty w obsłudze, wszędzie dostępny. Posiada wszystkie niezbędne funkcje do prowadzenia firmy. Wystawiaj, pobieraj, wysyłaj, generuj - wszystko po jednym kliknięciu jest w systemie Bizin.pl. Intuicyjny interfejs pozwala w łatwy sposób zadbać o dokumenty w firmie.
System posiada przyjazny i intuicyjny interfejs co sprawia, że jego obsługa jest bardzo prosta. Za niewygórowaną cenę mam dostęp do swoich faktur z każdego miejsca.
Polecam Bizin.pl. My używamy go jako narzędzie dla mobilnego przedstawiciela i sprawdza się. Często są wprowadzane zmiany na prośbę użytkownika - co jest bardzo pomocne :)
48 451
zadowolonych klientów
Drogi Użytkowniku,
nasza strona korzysta z plików cookies. Kontynuując przeglądanie, bez zmiany ustawień prywatności przeglądarki,
wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych takich jak adres IP czy zapisywanie i przechowywanie plików cookies
na Twoim urządzeniu oraz przekazywanie ich naszym partnerom technologicznym:
Google
i
Facebook w celu prezentowania
reklam spersonalizowanych. Więcej informacji na temat plików cookies
oraz polityki prywatności w serwisach Bizin.